Książki przeszły ogromną ewolucję, przekształcając się z papierowych stron w cyfrowe pliki. E-booki zyskują coraz większą popularność. Jednak nie wystarczy przenieść słów do aplikacji. Proces twórczy wymaga uwagi, precyzji i kreatywności. Opowiem Wam jak tworzę produkt – od surowego tekstu do dzieła sztuki.

Tekst jest podstawą narracji, to od niego zaczyna się konsultacja zanim jeszcze nastąpi projektowanie. Jego styl, charakter, treść, przekaz i grupa docelowa determinują jego ostateczny wygląd. To czas kiedy trzeba także zwrócić uwagę na charakterystyczne elementy czy ważne merytorycznie fragmenty, które należy wyróżnić. Na tym etapie autor wskazuje zamysł i wizję, wokół której w późniejszym etapie zbuduję oprawę graficzną i układ. To także moment, w którym twórca może zdecydować się na dokonanie korekty,

Gdy już prace nad tekstem i przekazem są zakończone możemy porozmawiać o układzie, typografii i ilustracjach. To obszerny temat, ale przegadanie tych kwestii jest niezbędne dla satysfakcjonującego efektu końcowego. Im bardziej wnikliwie i wyczerpująco go omówimy, tym praca będzie bardziej efektywna i sprawna, a efekt końcowy zachwycający, dodatkowo skróci to czas tworzenia produktu.

Po omówieniu wszystkich kwestii czas na najbardziej pasjonujący etap – projektowanie! Przemyślany i czytelny układ, stosunek ilustracji do treści oraz dobór właściwych czcionek, rozmiarów i formatowanie tekstu będą w późniejszym etapie powodowały, że czytelnik z lekkością zapozna się z treścią, mając przy tym poczucie estetyki i miłe dla oka obrazy. Ważne by nie były dominujące, mają uzupełniać treść i podbijać kluczowe frazy, a nie grać pierwsze skrzypce.

Podczas projektowania cyfrowego produktu nie może zabraknąć interaktywnych elementów. Dodatki takie jak klikalne numery stron lub rozdziałów zamieszczone w spisie treści oraz załączenie odnośników w postaci linków odsyłających do stron internetowych, dodatkowo wzbogacają ebooki i zwiększają zaangażowanie czytelnika, zapewniając mu kompleksowe doświadczenie.

Możesz dodać do swoich publikacji ciekawe elementy takie jak:

🔸plannery

🔸checklisty

🔸workbooki

🔸quizy

🔸multimedialne odnośniki

Aby dopełnić gotowy produkt należy także zadbać o dystrybucję i promocję marketingową produktu, dlatego w swojej ofercie proponuję Ci również stworzenie oprawy promocji ebooka, od tekstów po grafiki, które zamieszczone na mediach społecznościowych świetnie zareklamują Twojego wymarzonego ebooka.

Chcesz wiedzieć, jak tekst zmienił się w produkt? Nie czekaj, sprawdź portfolio!