Jak zrobić landing page, który sprzedaje?

Dobry landing skupiony jest na ofercie, podbija ją atrakcyjny design, funkcjonalność i prosty układ, pozbawiony rozpraszaczy.

Jego celem jest:

  • sprzedaż – produktu lub usługi
  • zapis na newsletter
  • dołączenia do webinaru

Najważniejsze jest skupienie się na detalach. Żeby klient dokonał zapisu lub zakupu użyj języka korzyści, wykorzystaj design przyciągający wzrok. Prowadź go do celu.

Przeanalizuj swoją grupę docelową: musisz wiedzieć co chcesz sprzedać i jak skłonić klienta do zakupu.

Przemyśl:

  • czego oczekuje Twój klient
  • jakie atuty Twojego produktu czy usługi rozwiążą jego problem
  • pokaż co zyska kupując od Ciebie
  • co jest ważne dla Klienta żeby podjąć decyzję

I pokaż produkt lub usługę korzystając z języka korzyści:

  • pokaż jego cechy
  • pokaż jak zmieni życie Twojego klienta
  • użyj liczb, by Twój przekaz był bardziej skuteczny

Jak masz już spisane cele i założenia, wiesz jak masz komunikować swoją ofertę, czas działać. Nie będę Cię nakłaniać do żadnej z metod, ale pokażę ich zalety i wady.

  • Możesz skorzystać np. z Get Response lub MalierLite
    wtedy landing i mailing są w 1 miejscu, ale …
    Po pierwsze, nie możesz wybrać nazwy adresu landing page np. f43oifjsflkj.landing.getresponse.com – dyktowanie czy przepisywanie jest niezwykle problematyczne, nie ułatwia zapamiętania naszego produktu/marki/nazwiska.
    Po drugie, jego wadą jest to, że nie jest częścią Twojej strony www (jeśli ją masz). To oznacza, że jeśli klient nie zdecyduje się na ten konkretny produkt czy usługę, nie będzie wiedział o istnieniu innych ofert i produktów, które sprzedajesz.
    Po trzecie jeśli masz swoją stronę np. na WordPressie nie możesz zachować spójności wizualnej marki, ponieważ programy mailingowe mają inne komponenty.
  • Lub stworzyć podstronę na WordPressie.
    Pierwsza z zalet – nazwa landingu będzie dowolnie edytowalna np. mojastrona.com/biznes-online.
    Proste i przejrzyste, prawda?Każdy z łatwością wyszuka ten adres. Jest on podstroną, więc w jednym miejscu masz wszystkie swoje strony i łatwo możesz nimi zarządzać, co ważniejsze zachować spójność elementów.
    Kolejna zaleta, jeśli klient nie będzie zainteresowany tym produktem, może wskoczyć na inne zakładki Twojej strony i znaleźć coś dla siebie.

Długość landingu, to Twój wybór. Zastanów się jednak jak sam kupujesz.
Co bardziej do Ciebie przemawia: ściana tekstu czy krótki, zwięzły, merytoryczny materiał, z którego szybko wyłapiesz co, za ile i gdzie oraz jaką da Ci korzyść? Mniej znaczy więcej. Od długich tekstów jest blog. Landing ma prowadzić klienta po ofercie, opowiedzieć o produkcie i go sprzedać. Im dłuższy Twój landing, tym szybciej znudzi klienta.

Mamy decyzję gdzie, wiemy ile mamy treści, teraz musimy umieścić elementy, aby landing był dobry i sprzedawał produkt.

Projektując landing pade pamiętaj o :

  • tytule – prosty, krótki i jasny w przekazie sprawdzi się najlepiej np. Makijaż wieczorowy – lekcje online.
  • podtytule (objaśnienie, problem) – wzmacnia przekaz np. Próbujesz szybko i zjawiskowo umalować się na wielkie wyjście? Próbowałaś różnych sposobów, ale nie osiągnęłaś nieskazitelnej, rozświetlonej cery i przykuwającego wzrok spojrzenia?
  • wartości, jaką otrzyma klient, załącz grafikę/wideo pokazujące produkt/usługę, pokaż cechy – co klient zyska kupując i co straci tego nie robiąc
  • dowodzie społecznym – opinie, recenzje
  • CTA kierujące do sprzedaży (zarejestruj się, zapisz się, pobierz, kup w promocyjnej cenie) – zazwyczaj na początku strony, w połowie opisu i na dole
    podsumowaniu – powinno być krótkie i konkretne, co klient zyska
  • FAQ – oszczędź czas odpisywania na pytania i zamieść odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na stronie
  • bio, notatce o Tobie ze zdjęciem – niech ułatwia zakup, odnoś się do oferty, pokaż że to co robisz działa. Ale pamiętaj, że sprzedajesz produkt i to na nim masz się skupić, a nie opisywać cały swój życiorys.
  • krótkiej i prostej formie kontaktu w formularzu – upewnij się, że formularz jest intuicyjny. Zbyt wiele pól do wypełnienia może zniechęcić do dalszych działań.
  • zweryfikowaniu optymalizacji mobilnej – upewnij się, że Twój landing page jest łatwy do przeglądania i używania na urządzeniach. Dopasuj responsywność pod komputer i telefon. Niedopuszczalne jest, żeby wszędzie wygląd był taki sam, bo nie ma nic gorszego niż strona dopasowana pod telefon na komputerze, a takie ściany tekstu też widziałam🫣
    Ponad 60% wyświetleń odbywa się na telefonach, ale nie można zapominać o użytkownikach komputerów i laptopów.
  • o szybkości ładowania strony – strony ładujące się długo mogą zniechęcić potencjalnych klientów. Każda sekunda ładowania strony powoduje, że tracisz 30% potencjalnych klientów! Zadbaj o rozmiar ilustracji – jeżeli obraz ma być mały na stronie, to nie wrzucaj go w dużej rozdzielczości. Wrzuć go w małym rozmiarze, aby Twoja strona ładowała się jak najszybciej.

To pierwsze 30 sekund na stronie będzie decydowało, czy klient na niej zostanie, dlatego zadbaj szczególnie o pierwszą jej sekcję – produkt lub usługę, którą sprzedajesz.

Pamiętaj, że skuteczny landing page sprzedażowy to taki, który jest stale testowany i optymalizowany. Eksperymentuj z różnymi elementami i mierz wyniki, aby znaleźć najlepszą kombinację dla swoich celów biznesowych.